Sådan bliver du skarpere til at planlægge din tid

Har du egen virksomhed, og oplever du problemer i forhold til planlægning og overblik? Netop planlægning er en utroligt vigtig del af det at drive virksomhed. Du har formentlig mange bolde i luften på én gang, og måske har du tendens til at glemme vigtige deadlines eller blive stresset af manglende struktur. Første råd til, hvordan du bliver en haj til planlægning, er at lave daglige to-do lister, ugentlige to-do lister, månedlige, årlige osv. Så er der større sandsynlighed for, at du husker alt det, der er vigtigt for dig og for virksomheden.

Optimer din fragt- og ordrehåndtering

Har du en virksomhed, hvor du sidder og pakker alle ordrer manuelt? Så er det måske på tide at få optimeret din fragt- og ordrehåndtering. Det kan du f.eks. gøre med Shopify fragtintegration. Det er nemt og overskueligt at forbinde din Shopify-webshop med dine transportører. En fragtplatform kan hjælpe dig med at gå fra manuelt at håndtere ordrer, og ikke have tid til øvrige, vigtige ting i din virksomhed, til at spare tid og have overskud til en masse andre ting end lige fragt- og ordreopgaver.

Øvrige tips til dig, der driver virksomhed

Noget af det vigtigste, når man driver virksomhed er, at man har overblik. Overblik over markedet, overblik over økonomien, overblik over eventuelle samarbejdspartnere osv. Husk desuden at det at spørge om hjælp kan være en guldgrube, hvis du henvender dig til nogen, der har større forståelse af markedet eller drift af virksomhed end du selv har. Vær ydmyg, når andre tilbyder deres hjælp og ekspertise, for de har også selv været helt nye i branchen engang. Tænk også over at adskille arbejdstid og fritid, da du ellers risikerer at brænde sammen i forsøget på at nå alting i rekordfart, som tilfældet ofte er med nyudklækkede virksomhedsejere. Hav dig selv med i processen – det giver værdi.