Lær at give den bedste kundeservice
God kundeservice kan være en vaskeægte kunst – og det er ikke alle, som kan beherske den. Men herunder får du nogle gode råd og tips til hvorledes du giver dine kunder den bedst mulige oplevelse.
God kundeservice er alfa-omega for en god virksomhed. Det er dine kunder, som du skal leve af – og derfor er det vigtigt at du giver et godt indtryk, så de forhåbentlig vender tilbage igen.
Først og fremmest, så er det vigtigt at din virksomhed er til at komme i kontakt med. Det kan fx anbefales at der både er et telefonnummer og en mail, som de kan komme i kontakt med. Mange virksomheder kører i dag også med live-chat.
Giv en hurtig og grundig besvarelse. Kunderne skal ikke vente alt for længe med svar på deres spørgsmål.
Sæt dig ind i dine kunders behov – og husk at lytte grundigt, så du kan rådgive dem på allerbedste vis.
Følg altid op – har dine kunder følt sig hørt og fået den hjælp, som de skal bruge? Brug dine kunder til at videreudvikle din kundeservice, så det bliver den bedste.
Giv den bedste afslutning
Man kan ikke komme udenom at skrive faktura. Dette er en nødvendighed, og samtidig er der også det sidste indtryk, som du efterlader hos kunden.
Det er vigtigt at du har styr på dine faktura, så du fremstår professionel overfor kunden. Når du først har lært at skrive faktura, så vil det være nemt for dig at lave en hurtig faktura. Du kan finde gode fakturaskabeloner på internettet. Her skal du blot indsætte din virksomhedslogo, firmanavnet, adresse, telefonnummer og andre vigtige oplysninger.
Fakturaen er beviset for købet – så uden dette er der faktisk ingen beviser på, at der er blevet foretaget et køb. Derfor skal du også gemme fakturaen i minimum fem år.